اتصال دهنده های پلاستیکی در برابر اتصال دهنده های فلزی

اتصال دهنده های فلزی همیشه محبوب بوده اند و طراحی آنها در طول سالهای مختلف بسیار توسعه یافته است. بنابراین آنها را به انتخاب اول شما در استفاده های گوناگون تبدیل کرده است. پیچ های پلاستیکی دارای طیف وسیعی از مواد و خواص مختلف هستند که در واقع می توانند نسبت به انواع فلزی خود در صنایع خاص برتری دهند. پیچ های پلاستیکی در حال حاضر بیشتر در محیط های دارای فشار زیاد استفاده می شوند.

در این مقاله بسیار بیشتر از پیچ های پلاستیکی خواهید خواند، پیچ های پلاستیکی، مهره های پلاستیکی و همه چیز درباره آنها است.

چگونه می توانیم انتخاب کنیم که از کدام اتصال دهنده پلاستیکی استفاده کنیم؟

هنگام انتخاب اتصال دهنده پلاستیکی، مهم است که نیازهای پروژه خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال:

  • آیا استحکام پیچ مهمتر است یا مقاوت در برابر خوردگی و یا غیر رسانا بودن پیچ ؟
  • پلاستیک چگونه با مواد دیگر تعامل خواهد داشت؟
  • اندازه یا شکل خاصی از پیچ مورد نیاز است؟

اینها همه سوالاتی است که باید از خود بپرسید تا بتوانید پیچ پلاستیکی مناسب برای کار خود را پیدا کنید.

در ادامه پنج دلیل برای انتخاب پیچ های پلاستیکی عنوان می شود تا به درک شما از تفاوت پیچ پلاستیکی و پیچ فلزی کمک کند.

  1. پیچ های پلاستیکی زنگ نمی زنند

همه فلزات، به غیر از طلا، پلاتین و پالادیوم ، وقتی در معرض شرایط مرطوب و نمکی قرار می گیرند، دچار خوردگی و زنگ زدگی می شوند. با گذشت زمان این امر باعث کاهش استحکام اتصال دهنده می شود. شما این مشکل را با پیچ های ساخته شده از پلاستیک ندارید زیرا زنگ نمی زنند و خورده نمی شوند. خواصPVC ، Isoplast و PET در پیچ های پلاستیکی، موجب عدم توانایی در جذب آب و مقاومت در برابر مواد شیمیایی و اسیدها می شود.

  1. پیچ های پلاستیکی در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند

پلاستیک هایی مانند پلی ایمیدها یا FEP به طور قابل توجهی قادر به تحمل اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش نسبت به پیچ های فلزی، حتی در خارج از جو زمین هستند. همین خاصیت به نظر کم اهمیت پیچ های پلاستیکی موجب شده تا بتوانیم دستگاه هایی مانند تلسکوپ هابل و ایستگاه فضایی بین المللی را بسازیم که در پروژه های خود بسیار موفق بوده اند. همچنین هنگام استفاده از اتصال دهنده های پلاستیکی برای کاربردهای دریایی، باید از پیچ و مهره هایی استفاده کنید که انرژی UV را جذب نمی کنند تا از ایجاد رادیکال های آزاد که باعث افزایش خوردگی می شود جلوگیری شود.

  1. پیچ های پلاستیکی چند منظوره هستند

پیچ های پلاستیکی معمولاً چند منظوره ساخته شده و سازگاری زیادی در مقابل عوامل سایشی مختلف محیطی دارند. پلاستیک های مختلف دارای خواص متفاوتی هستند، بنابراین چه به دنبال استحکام، انعطاف پذیری، مقاومت کششی، مقاومت در برابر خوردگی، ضد آب بودن و یا ویژگی های نارسنایی الکتریکی باشید، انتخاب گسترده ای در انواع پیچ های پلاستیکی وجود دارد که می تواند به معنای واقعی کلمه به نیازهای شما پاسخ دهد.

طراحی و مونتاژ پیچ های پلاستیکی ساده است، به طوری که گاهی اوقات می توان از یک اتصال دهنده پلاستیکی به جای چندین قطعه اتصال دهنده فلزی استفاده کرد. از نظر زیبایی، پیچ های پلاستیکی می توانند در هر رنگی تولید شوند و مانند پیچ های فلزی رنگی که نیاز به رنگ آمیزی یا روکش دارند، خراشیده نمی شوند.

  1. پیچ های پلاستیکی سبک و محکم هستند

پیچ های پلاستیکی انعطاف پذیر و محکم می توانند به میزان 10 برابر پوند سبک تر از پیچ های فلزی باشند. اگر به استحکام فوق العاده ای نیاز دارید، می توانید یک اتصال دهنده پلاستیکی تقویت شده با هسته فولادی را انتخاب کنید.

جهت استحکام بخشی بیشتر به پیچ های پلاستیکی، پرکننده های شیشه ای یا فلزی به رزین پایه اضافه می شود تا استحکام، مقاومت گرانشی، تحمل دمایی و … را بهبود بخشد.

  1. پیچ های پلاستیکی مقرون به صرفه هستند

پلاستیک معمولاً ارزان تر از فلز است، بنابراین استفاده از پیچ های فلزی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

پلاستیک های مختلف چه خواصی دارند ؟

قبل از انتخاب اتصال دهنده پلاستیکی، باید بدانیم هر نوع از پلاستیک چه خواصی دارد، تا بتوانیم اتصال دهنده مناسب برای پروژه خود را انتخاب کنیم.

نایلون (Nylon) : نایلون پر کاربردترین نوع پلاستیک در جهان است که از مقاومت بالایی در برابر سایش و خوردگی دارد.

PVC : دارای سطح بالایی از مقاومت در برابر خوردگی در آب و هواهای مختلف را دارد، به علاوه نسبت استحکام به وزن این نوع پلاستیک بالا است.

پلی پروپیلن (Polypropylene) : دارای ترکیب منحصر به فرد خواص فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی، حرارتی و الکتریکی است.

پلی کربنات (Polycarbonate) : پلی کربنات، دارای مقاوت حرارتی بالایی می باشد، همچنین عایق مناسبی در برابر ولتاژ های الکتریکی بالاست.

پیچ پلاستیکی

پیچ پلاستیکی

واشر فنری پلاستیکی

واشر فنری پلاستیکی

پرچ های فشاری پلاستیکی

پرچ های فشاری پلاستیکی

پین ها لوازم جانبی پلاستیکی

پین ها و لوازم جانبی پلاستیکی