واشرهای آج دار ( WEDGE-LOCK WASHERS )

واشرهای آج دار با آج های تعبیه شده روی آن ها، از نیروی کشش به جای اصطکاک استفاده می کنند تا اتصالات پیچ شده را در معرض ارتعاشات شدید و بارهای دینامیکی را محکم کنند.

در طول چرخه عمر عملیاتی اتصال دهنده ها، واشرهای آج دار قابلیت اطمینان عملیاتی افزایش یافته ای دارند و علاوه بر این هزینه های تعمیر و نگهداری کمتری را تحمیل می کنند. و موجب کاهش قابل توجهی در هزینه های اجرای پروژه، گارانتی سازه ها و … می شود.

مزایای استفاده از واشرهای آج دار

  • نصب و دمونتاژ ساده و سریع حتی با ابزارهای دستی.
  • عملکرد واشر آج دار تحت تأثیر روانکاری قرار نمی گیرد.
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی
  • قفل قابل اعتماد، حتی برای اتصالات با طول گیره کوتاه
  • قابلیت استفاده مجدد از واشرهای آج دار (بسته به محیط استفاده)

واشرهای آج دار SP

واشرهای آج دار SP طراحی و ساختاری مشابه واشرهای آج دار معمولی را دارند با این تفاوت که قطر بیرونی بزرگتری دارند.

قطر بیرونی بزرگتر تضمین می کند که بار وارد شده در سطح بزرگتری توزیع شود تا از اثرات مخرب آن بکاهد. این واشر برای استفاده در سطوح حساس با استحکام کم، سوراخ های بزرگ یا سطوح سوراخ دار و مواد نرم ایده آل هستند.

آزمایش فنی و صدور گواهینامه

واشرهای آج دار توسط مؤسسات مستقل و همچنین مراجع صدور گواهینامه مورد آزمایش و تأیید قرار گرفته اند. تست Junker دقیق ترین روش برای آزمایش اتصالات پیچ و مهره ای است.

در طول این آزمایش، اتصال با واشر آج دار در معرض حرکات عرضی در زیر سر پیچ قرار می گیرد و نیروی وارد بر واشر مدام مورد اندازه گیری قرار می گیرد. نتیجه این آزمایش برتری عملکرد واشرهای آج دار را اثبات کرده است.

بالاترین مقاومت در برابر خوردگی

واشرهای آج دار فولادی بالاترین مقاومت در برابر خوردگی را دارند. این واشرها دست کم 1000 ساعت در تست نمک خنثی آزمایش می شوند تا بهترین عملکرد در طول زمان در بدترین محیط ها را تضمین کنند.

واشر آج دار