چرا برق در شهرک‌های صنعتی بدون اطلاع رسانی قطع می‌شود ؟

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور، با اشاره به چالش‌های قطع برق شهرک‌های صنعتی که موجب خسارت به دستگاه‌های برق آنها شده است، گفت: با توجه به هوای سرد و مصرف بالای گاز اولویت نخست ما تامین برق بخش خانگی و بیمارستان‌ها است.
او ادامه داد: ما مجبوریم برای جلوگیری از قطع برق بخش خانگی به صورت زمانبندی شده برق بخشی از صنایع را با اطلاع قبلی قطع کنیم.
سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به اینکه قطع برق صنایع از قبل پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: قطع برق صنایع و شهرک‌های صنعتی از طریق اطلاع رسانی و یا جلساتی که در این خصوص برگزار می‌شود، اطلاع رسانی می‌شود.
رجبی مشهدی تصریح کرد: اگر در صنایعی بدون هماهنگی قطع برق گزارش شده و موجب آسیب دیدگی به دستگاه‌های آن شده، صنایع باید حتما اطلاع رسانی کنند تا به موقع آن را پیگیری کنیم.

او گفت: هرساله برنامه ریزی میان مدتی را برای تامین منابع انرژی اولیه که عمدتا منابع فسیلی مانند سوخت گاز، گازوئیل و مازوت هستند و همچنین برای نیروگاه‌های برق آبی و اتمی، انجام می‌دهیم، اما در شرایطی که محدودیت‌های خاصی برای ما ایجاد می‌شود، امکان اطلاع رسانی نداریم.
سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: قطعی برق بدون اطلاع رسانی به صنایع را قطعا رد می‌کنیم، حتی این روز‌ها از فولادسازی‌ها درخواست کردیم که در مدیریت مصرف زمستانی با ما همکاری کنند، اما همکاری آن‌ها را دریافت نکردیم و تلاش ما این است که کمترین آسیب را به این نوع صنایع بزنیم. عمده نگرانی تولیدکنندگان این است که تولیدشان در ساعاتی متوقف شده است و ممکن است دستگاه‌های آنان آسیب ببیند.

منبع : شهر خبر